Cisco AppDynamics – vállalatot alkalmazásáról

Cisco AppDynamics – vállalatot alkalmazásáról

A digitális gazdaságban alkalmazásairól ítélnek meg ügyfelei minden vállalatot, a felhasználói élményen, az applikációk kifogástalan működésén rengeteg múlik. Egyszerűen hangzik, de roppant összetett feladat ennek elérése, amit a Cisco portfólió az AppDynamics-szal és más eszközökkel együtt a teljes hálózati, adatközponti, biztonsági és alkalmazáskörnyezet átlátásával könnyít meg. A Cisco partner NTT magyarországi irodája ennek elérésében régiós kompetencia-központként segíti a vállalatokat.

Mára természetessé vált, hogy szinte mindenre elérhető egy mobil alkalmazás, legyen szó vásárlásról, bankolásról, utazásról, tanulásról, sportolásról vagy a koronavírusos fertőzöttekkel kapcsolatba került személyek felkutatásáról. Nem csupán a fogyasztók használnak alkalmazásokat, a mobil- és okoseszközök robbanásszerű elterjedésével a 2010-es évektől kibontakozó applikáció alapú gazdaságban (app economy) napjainkra megszoktuk, hogy az üzleti élet legtöbb folyamata is felhőből elérhető applikációkra épül.

A Cisco előrejelzése (Annual Internet Report) szerint 2023-ban a felhasználók világszinten közel 300 milliárd mobil applikációt töltenek majd le, miközben a globális app gazdaság mérete már jövőre eléri a 6,3 milliárd dollárt.

Digitális reflex és alkalmazáshűség

Érthető is az appok népszerűsége, mivel rendkívüli módon megkönnyítik a lakossági és üzleti felhasználók életét, a vállalatokat ugyanakkor óriási kihívással szembesítik. A hálózatokra csatlakozó eszközök, az elosztott architektúrák és a felhőplatformok változatossága fokozza az alkalmazáskörnyezet összetettségét, miközben a vállalatoknak minden alkalmazás és tranzakció állapotát folyamatosan figyelemmel kell kísérniük, hogy biztosíthassák a zavartalan működést, a felhőtlen felhasználói élményt.

Felhívja erre a figyelmet a Ciscóhoz tartozó AppDynamics legfrissebb felmérése (App Attention Index) is, amely szerint az emberek többségénél reflexszerűvé vált a digitális szolgáltatások használata – míg a múltban a fogyasztók tudatos mérlegelést követően döntöttek arról, hogy valamely tevékenységhez digitális szolgáltatást vesznek igénybe, vagy sem, addig a megkérdezettek közel háromnegyede (71 százalék) ma már azt vallja, a digitális szolgáltatásokat szinte ösztönösen használja a mindennapi életben.

Következésképp az appok felhasználói élménye meghatározóvá vált a szervezetek és ügyfeleik kapcsolatában. A felmérés szerint az emberek gyorsan ejtik a márkát, amelynek alkalmazása csalódást okoz. Ha a digitális szolgáltatás nem működik megfelelően, a fogyasztók szinte azonnal a versenytársak felé fordulnak (a válaszadók 49 százaléka mondta ezt), mi több, kedvezőtlen benyomásaikat megosztva ismerőseiket is lebeszélik egy szolgáltatás vagy márka használatáról (63 százalék), a vállalat ritkán kap második esélyt.

Az alkalmazáshűség lett az új márkahűség, ezért a digitális csatornákon – alkalmazásokon, weboldalakon és más felületeken – folytatott kommunikáció, amely már a világjárványt megelőzően kiemelt szerephez jutott minden szervezet életében, a pandémia körülményei között egyenesen létfontosságúvá vált. Az appok leállása miatt ugyanis 100 milliszekundumonként 1 százalékkal csökkenhet a kereskedelmi forgalom, a kiesések 48 százaléka például 100 ezer dolláros kárt okoz, 22 százalékuk azonban fél milliónál is többet – az összeg pillanatok alatt az egekbe szökhet, ezért az ügyfél- és üzletvesztés a mostani helyzetben egyenesen a vállalat fennmaradását veszélyezteti.

AppDynamics és ThousandEyes – minden szem a hálózaton és az alkalmazásokon

Legyen szó ügyfelekről vagy kollégákról, a digitális felhasználói élmény javítását az IT csapatok legfontosabb feladataik közé sorolják, világított rá az AppDynamics másik, világszintű felmérése (Agents of Transformation 2020) is. A megkérdezett, több mint ezer informatikai szakember a webes forgalom csúcsidőszakainak kezelését (81 százalék), a technológiai megoldások teljesítményét és felhasználókra gyakorolt hatását bemutató adatok hiányát (80 százalék), valamint a problémák megoldásához szükséges idő menedzselését (70 százalék) emelte ki a legnagyobb kihívások között.

Megválaszolásukat az alkalmazás-monitorozó AppDynamics és az ugyancsak a Ciscóhoz tartozó, hálózatmonitorozó ThousandEyes együttese mesterséges intelligenciával (AIOps) támogatja, amellyel a vállalatok a modern, digitális élmény minden elemét együttesen figyelhetik, a házon belüli és felhős infrastruktúrától kezdve az alkalmazásokon át a teljes környezet védelméig.

Az AppDynamics eszközkészletével a vállalatok intelligens módon, kódsoronként feltárhatják az alkalmazások hibáit és rendellenességeit – akár még az anomáliák, hibák tényleges bekövetkezése előtt -, pontosan megérthetik, hogy azok miként befolyásolják az alkalmazások teljesítményét, és a teljesítményt visszafogó tényezők azonosításával jobban előkészíthetik a problémák gyors megoldását. Az AppDynamics segítségével az alkalmazások teljesítménye technikai és üzleti performancia indikátorok alapján folyamatosan monitorozható, ami lehetővé teszi a problémák kialakulásának előrejelzését, az optimális működés feltételeinek folyamatos fenntartását is. A Cisco AppDynamics alkalmazásmonitorozó megoldását az NTT Magyarországon is hivatalos viszonteladóként kínálja.

Egyetlen menedzsment felületen jeleníti meg az AppDynamics a házon belüli (on-prem) és a felhős környezetekről érkező adatokat, ezzel nagyban megkönnyíti az összes vállalati alkalmazásra és üzleti paraméterre vonatkozó, elvárt alapértékek folyamatos monitorozását, a kedvezőtlen trendek kibontakozására figyelmeztető rendszer kialakítását is. Így értékes információkkal szolgál az alkalmazások korszerűsítéséhez, újraírásához vagy módosításához, gyakori verziófrissítéseihez is, ami a vállalatok digitális átalakulásában különösen fontos és az üzleti agilitás biztosításának szempontjából alapvető feladat.

Az AppDynamics mindehhez a népszerű vállalati alkalmazások, platformok és szolgáltatások (például SAP HANA, konténeres környezetek, relációs- és big-data adatbázisok) többségét támogatja, és a ThousandEyes mellett a Cisco más, például CWOM és ACI megoldásaival is integráltan és tanúsítottan együttműködik.

Ha az alkalmazás működésében észlelt problémát fizikai vagy virtuális számítási erőforrás (pl. kevés memória, tárterület) okozza, a CWOM (Cisco Workload Optimization Manager) integráció révén az AppDynamics pontosan rámutat a hiányzó erőforrás típusára, és javaslatot tesz az optimális működést biztosító állapot kialakítására, illetve igény szerint a virtuális erőforrásokat képes az igényeknek megfelelően behangolni. Ha az alkalmazás működésének problémája hálózati problémára (pl. késleltetés vagy szuboptimális elérés) vezethető vissza, akkor az AppDynamics és az ACI (Cisco Application Centric Infrastructure) együttese a hálózati probléma helyének és pontos típusának azonosítását segíti, másodpercek/percek alatt olyan információval szolgál, amelyet hagyományos hibakeresési eljárásokkal akár órákig kellene keresni.

Az adatokat fejlett analitikai eszközökkel és mesterséges intelligencia segítségével valós időben elemző AIOps megoldással a vállalatok azonnal észlelhetik és automatikusan elszigetelhetik a felhasználói élményt negatívan befolyásoló eseményeket, az információk vizualizálásával könnyíthetik meg a kiváltó okok feltárását és megértését. Az AppDynamics és a ThousandEyes AI képességeivel az IT- és alkalmazás-üzemeltetők elkerülhetik a szűk keresztmetszetek kialakulását és azonosíthatják az adott alkalmazáskörnyezet hiányosságait, így pontosabban tervezhetik a további fejlesztéseket a teljesítmény és a felhasználói élmény tökéletesítéséhez.

A Cisco kiemelt értéknövelt szolgáltatási- és kereskedelmi partnere, az NTT magyarországi irodája az AppDynamics régiós kompetencia-központjaként mindezekben a termékbevezetésen túlmenően alkalmazás- és infrastruktúra-optimalizációs tanácsadással is segíti a vállalatokat. A cég szakértelme a ThousandEyes, a CWOM és más, hálózati rálátást és betekintést adó megoldásokra is kiterjed, amelyek bevezetését akár egyedi fejlesztésekkel is támogatja. Az NTT magyar csapata oktatással is segíti a vállalatokat abban, hogy a monitoring rendszer által szolgáltatott információkat a lehető leggyorsabb problémafeltárás és -megoldás mellett proaktív célokra is felhasználják, akár az üzemeltetésben, akár a fejlesztés területén. Keresse fel az AppDynamics weboldalát, tudjon meg még többet az alkalmazásélmény növelésének lehetőségeiről és az alkalmazásteljesítmény optimalizálásáról!

WordPress Tárhely